marți, 19 ianuarie 2010

Pauza de 12

Urmele iernii au fost spalate de ploaia ce s-a obraznicit sa cada acum, la mijlocul lui Gerar, ducându-ne pe noi toti în deruta...Va mai fi iarna sau ne pregatim usor pentru primavara?!
E pauza de 12, dar ce sa fac într-o zi asa confuza? Plimbare? Nu! Examinez calendarul zilei si descopar dintr-o privire câteva nume ce-mi ravasesc amintiri din copilarie...
Câte nopti si zile nu am rasfoit cartile lui Edgar Allan Poe (n. 1809) cautând cu înfrigurare sa descopar granita dintre real si imaginar, încercând sa descifrez mesaje si fenomenele din lumea înconjuratoare definite de el în simboluri, creîndu-mi o lume proprie, fantastica si colorata...O lume în care a avut loc de nenumarate ori Cézanne (n. 1839) de exemplu. El si alti pictori, au reprezentat încurajari ale talentului meu infantil în a ma exprima pe pânza, cu pensula si culori... Cât de fantastic este sa reusesti sa transmiti semenilor simtirile tale, comprimate pe un cadru de lemn! Din pacate, eu nu am depasit stadiul în care impresionez doar familia... pe aprecierea careia nu ma pot baza, sentimentul de dragoste pe care-l are pentru mine fiind mai puternic decât spiritul critic! ...Alaturi de literatura, pictura si altele, un rol deosebit în copilaria mea, a avut si muzica. Îmi place înca si azi Dolly Parton (n. 1946), cea care astazi serbeaza împlinirea unei vârste, care nu mai conteaza, atunci când numele i se confunda cu country-ul american! La fel cum nu mai conteaza nici vârsta pe care tot azi o împlineste Rod Evans sau cea pe care ar fi avut-o Robert Palmer...Da...ei toti - dar nu numai! - si-au pus, mai mult sau mai putin amprenta pe dezvoltarea copilului de atunci...Si acum gata cu reveriile! Pauza s-a încheiat. La treaba din nou!

4 comentarii:

  1. chiar acum am venit de la diana (http://cartidragi.blogspot.com/2010/01/spleen.html) care vorbeste de Poe si Baudelaire
    Asta inseamna telepatie
    http://www.youtube.com/watch?v=O5i1aPaxwh8
    e si o preferata de-a mea
    :)
    zi usoara
    :)

    RăspundețiȘtergere
  2. :) acum s-au inversat rolurile; la constanta ninge de doua zile si e zapada de aproape jumatate de metru numai buna de-o bulgareala; din pacate cu atatea vesti proaste (se vorbeste numai despre taxe marite pretutindeni, somaj, cresteri de preturi) nimeni nu mai are chef de oameni de zapada; e si asa prea rece...

    RăspundețiȘtergere
  3. Belle chérie,
    faptul ca E.A.Poe a însotit adolescenta celor mai multi dintre noi, este o fericita coincidenta, dar faptul ca numele lui va fi pomenit astazi pe mai multe pagini de blog, cred ca se datoreaza comemorarii celor 201 ani de la nasterea lui. Multumesc pentru recomandare, Diana are un blog interesant! :-)
    Multumesc si pentru dedicatia muzicala, însa videoclipul este blocat în Germania :-(( am vazut doar ca este vorba despre Dolly Parton. Merci Chérie :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mosu' draga,
    de vesti proaste este si pe la noi plin :-( [ex. tocmai am primit diferenta la nota de palta a curentului electric pe anul 2009...535€] De zapada...ma bucur pentru constanteni. Cât despre inversarea de roluri, hm...unde sa gasesc eu o mare?! neagra, roza...în final mi-e indiferenta chiar si culoarea, doar Mare sa fie, cu murmur de valuri, cu miros de sare...Ar mai îndulci putin asteptarea urmatoarei zapezi...Pentru ca eu nu abandonez înca speranta ca iarna aceasta voi reusi sa fac totusi un om-de-zapada.

    RăspundețiȘtergere