luni, 5 aprilie 2010

5 aprilie...

  • În anul 1900 s-a nascut Spencer Tracy, unul dintre cei mai buni actori ai tuturor timpurilor. Cariera de peste 40 ani pe scena teatrului, dar mai ales în film (peste 70 de titluri), i-a adus numeroase premii si distinctii (printre care doua Oscar si un Glob de aur). Ultimii 25 de ani de viata, Spencer (d. 10 iunie 1967) si Katharine Hepburn devin cuplul cel mai îndragit si popular al cinematografiei americane. Cine nu cunoaste "Batrânul si marea"(The Old Man and the Sea) sau "Ghiceste cine vine la cina"(Guess Who's Coming to Dinner)?!
  • În anul 1908 se naste Herbert von Karajan (d. 16 iulie 1989), unul dintre cei mai renumiti dirijori ai secolului XX. A condus cele mai renumite orchestre simfonice ale lumii (Salzburg, Viena, Berlin, Londra), a realizat aranjamentul muzical al Imnului Uniunii Europene (Simfonia a-9-a, Beethowen), a colaborat cu cei mai mari solisti ai lumii: Luciano Pavarotti, Anne-Sophie Mutter, Evgheni Kissin, Lazar Berman, Elisabeth Schwarzkopf, Vladimir Horowitz, Sviatoslav Richter, Nigel Kennedy. Într-un impresionant interviu, Karajan spune ca la 4 ani jumate, a dat primul concert oficial, pianul fiind instrumentul sau cel mai îndragit. A studiat la Conservatorul din Salzburg si înainte de absolvire, a simtit ca totusi pianul nu este suficient pentru a arata ce pot da mâinile sale. Asa ca se reorienteaza si devine dirijor. A dirijat peste 700 de piese, a peste 130 compozitori, s-au vândut peste 300 milioane discuri purtând numele sau, ceea ce reprezinta circa o treime din cifra de afaceri a Casei de Discuri Deutsche Grammophon- care detine licenta asupra publicatiilor Karajan.


  • Special trebuie sa mentionez unul dintre idolii adolescentei mele: Agneta Åse Fältskog (1950), the girl with the golden hair a formatiei ABBA ( locul 4 pe lista celor mai vândute discuri, dupa The Beatles, Elvis Presley si Michael Jackson) Chiar si dupa ce destinele celor patru membri au luat cai diferite, Agneta ca solo-solista mi-a placut extraordinar de mult. În colectia mea ABBA nu cred ca lipsesc multe melodii din bogata discografie a grupului si trebuie sa recunosc ca cel putin jumatate din textele lor, le cunosc pe de rost. Am fost fascinata- ca de altfel întreaga Europa- când au aparut pe scena EUROVISION, cu costumele traznite, interpretând Waterloo. Eram în clasa a-X-a când Abba-The movie a rulat la cinematografele românesti si pâna în ziua de azi am ramas un fan ABBA. Primul meu jurnal s-a intitulat "Chiquitita", proba de gimnastica ritmica -dupa care am ajuns la spital cu ruptura de muschi- a avut fundal muzical "Our last summer", verisoara mea Ioana îmi asociaza înca astazi persoana cu "I have a dream", prietena mea Alina spune ca daca se gândeste la mine ma vede dansând pe "Dancing queen"...Si iata ca înca si dupa 30 de ani m-am bucurat sa vad filmul-musical Mamma mia - dovada ca fenomenul Abba este înca prezent si capteaza generatii de-a rândul. Repertoriul grupului se reediteaza continuu, vedete ca: Erasure, Roxette, U2 sau Madonna reluând titlurile de succes Abba. Nu as putea spune care din melodii îmi place cel mai mult! Totul la Abba si Agnetha este pe placul meu!La multi ani Agnetha!

2 comentarii:

  1. Trebuie sa o mentionez si pe prietena mea din liceu care e tot pe 5 aprilie nascuta si pe care am uitat sa o felicit:-(

    RăspundețiȘtergere
  2. Ceska,
    în România se spune "trei zile înainte si trei dupa" Deci se mai poate felicita!(la nemti niciodata înainte!)
    La multi ani prietenei tale!

    RăspundețiȘtergere