sâmbătă, 19 decembrie 2009

La Bohème

Anul trecut (2008) de ziua mea, am primit - printre altele - si 2 bilete la cinema, pentru premiera "la Bohème"si tare mult m-am bucurat! Vazusem la TV un interviu cu regizorul Robert Dornhelm si un scurt documentar despre cum s-a turnat acest film (ce a costat 5 milioane de euro). Si mai mult, în vara aceluias an am avut fericita ocazie de a-i vedea live - în München, pe protagonistii acestui film, celebrul cuplu Anna Netrebko - Rolando Villazón.
Dupa parerea mea opera este cea mai complexa forma de arta, fiind combinatia dintre teatru, muzica, dans si pictura. Dar ca sa transpui o asemenea capodopera pe celuloid înseamna mult mai mult decât arta! Reusita ar fi superlativul superlativului! Ca nu este deloc usor, ne-a demonstrat insuccesul regizorului Benoit Jacquot, care în 2001 a încercat pentru prima data o adaptare a unei opere pentru cinema cu"Tosca". Protagonistii acestei variantei cinematografice au fost Angela Gheorghiu (românca "noastra") si Roberto Alagna - un alt cuplu de vis. Din pacate s-a dovedit ca experienta realizarii unui asemenea proiect grandios, nu a fost înca suficienta.
De aceea am fost deosebit de curioasa!
Romantica si totodata tragica poveste de dragoste dintre Mimi si Rodolfo o cunoaste toata lumea! Însa acest film trebuie neaparat vazut! Este un balsam pentru suflet! Profesionalitatea, talentul iesit din comun si frumusetea celor doi aduc un farmec deosebit operei lui Puccini. De admirat sunt si rolurile secundare care completeaza perfect expresia vocala: Nicole Cabell (Musetta), Ioan Holender (Alcindoro)- un fost timisorean (tepuktangan), Adrian Eröd (Schaunrad), Georg van Berger (Marcello), Vitalij Kowaljow (Colline) si bineînteles Orchestra Radioteleviziunii Bavaria.
Îmi amintesc ca la iesirea din sala cinematografului, din dorinta de a prelungi atmosfera Parisului la sfârsit de secol 19, ne-am grabit spre Coq-Bistro, o cafenea cocheta cu iz franzuzesc. Am servit câte un croisant cu café au lait si am comentat filmul. Ceea ce din pacate nu s-a potrivit tabloului încercat de noi au fost chansonettele ca fond muzical...În total însa, a fost o seara deosebita...
Si ieri (vineri noaptea): SURPRIZA! Postul de televiziune ZDF a transmis acest film pe micile ecrane. Bineînteles ca asa ceva poti vedea de o suta de ori, pâna când cunosti fiecare arie, fiecare gest, fiecare grimasa...O perfecta romanta de Craciun! (sursa fotos)

4 comentarii:

  1. N-am reusit sa vad tot filmul dar mi s-a parut extraordinar!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu cred ca e la noi dar vand va fi ma voi duce sa-l vad. Romanii, tot fruncea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah Ceska777, eu m-am hotarât chiar sa cumpar DVD, pentru ca e fantastic!

    RăspundețiȘtergere
  4. Carmen draga, pentru film am numai cuvinte de lauda. Iar românii celebrii... au fost ori fruntea, ori coada. Si ceilalti ne judeca dupa experientele pe care le-au trait. Spre norocul meu, ma învart în cercuri în care românii sunt doar "de treaba" :-)

    RăspundețiȘtergere