miercuri, 2 decembrie 2009

Flori de cires pentru ziua de Craciun

Sfânta Mare Mucenita Barbara ( Varvara) este sărbătorită de Bisericile Ortodoxe şi de cea Catolică la data de 4 decembrie.
Legenda spune ca Barbara s-a nascut în vremea împaratului Maximian (284-305), într-o cetate din Rasaritul Imperiului Bizantin. Din pricina frumuseti neobisnuite a acesteia, tatal ei - pe nume Dioscorus, un pagan grec - o tinea ascunsa într-un turn înalt. Fata a îmbratisat credinta crestina; tatalui i-a fost imposibil sa o convinga sa se lepede de Hristos. Simtindu-se dezonorat si jignit, însusi Dioscorus a omorât-o, retezându-i capul. La scurta vreme, paganul tata a fost ucis de un trasnet.
Pentru ca Sf. Barbara a trait captiva în turn, aceasta este considerata a fi protectoarea turnurilor, a minerilor, a aarhitectilor dar si a pirotehnicienilor, datorita faptului ca prin fulgerare a fost pedepsit cel care i-a luat viata.
Exista traditia ca de ziua Sfintei Barbara sa se taie o ramurica de cires. Pusa în vaza, aceasta va înflori în ziua de Craciun si va asigura noroc în casa - pentru anul care vine!

6 comentarii:

  1. Multumesc Carmen ca mi-ai spus,chiar nu stiam,sau am uitat :) Te pup.
    Mi-e teama ca ....daca nu va inflori?????

    RăspundețiȘtergere
  2. La tine toate florile zâmbesc, tocmai tu îti faci griji?! :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Noi avem în curte un cires batrân, mâine vin toti vecinii de pe strada sa ceara o ramurica...mi-e mila de el! Da el e darnic si bun :-) Vara ne da cirese cât nucile!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am vrut si eu initial sa pun pe 4 decembrie o ramura de cires la inflorit. M-am luat cu altele si abia ieri am fost in livada si am adus un brat de crengi.... poate se intampla o minune si infloresc de Ajun caci muguri au... Numai bine abia ieri a fost prima noapte cu adevarat friguroasa si abia ieri a fulguit usor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca nu vei avea flori de Craciun, te uiti pe pagina mea, eu o sa le prezint! iar cam-asa..de revelion, am sa ma uit pe pagina ta, sa admir florile tale de cires! :-) Promiti?

    RăspundețiȘtergere