marți, 2 martie 2010

Vremea BABELOR

O multime de obiceiuri si legende fascinant de frumoase sunt legate de începutul primaverii la români. Dragobete, Martisor, Baba Dochia, Babele, Mosii, Unchesii, Alexii...vremea capricioasa a lunii Martie a provocat imaginatia stramosilor nostri. O colectie draguta a acestor legende am descoperit aici :)
Babele reprezinta în tradiţie românească, o interpretarea "băbească" a vremii instabile.
Potrivit tradiţiei populare, începând cu 1 şi până pe 9 martie se alege o zi -o babă, care va anticipa starea de spirit, norocul si predispoziţia fiecăruia, până la anul următor.
V-ati ales Baba?! Ca va fi soare sau va ploua, vor fi nori sau cer senin, jocul Babei m-a distrat în fiecare an.
Nu sunt superstitioasa si-mi aleg Baba în fiecare an, cu aceeasi nerabdare cu care pândesc primul boboc de floare de mar, asa cum port cu mândrie Martisorul, asa cum ma bucur de prima zambila.
Baba mea este pe 8 martie...Sa vedem cum va fi "norocul" anul acesta :))

12 comentarii:

  1. Vania,
    ei? si când este, pe ce data?

    RăspundețiȘtergere
  2. CARMEN...mult noroc cu baba...nu cunosc aceste obiceiuri...
    Am postat,pursuit-ul!!

    RăspundețiȘtergere
  3. JocoK,
    da, am citit, sau mai bine spus, am vizionat frumosul clip :)
    Cu baba...ma joc doar; dar tu cum de nu cunosti obiceiul? e de când lumea...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ehhhh...de cand lumea,si tot n-o cunosc.
    Sade...am mutat clipul pe "Video clipuri SADE"
    link pe poza cu SADE,acolo unde e si poza ta CARMEN...

    RăspundețiȘtergere
  5. Tot pe opt, căci opt este numărul veşniciei.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu mi-am ales-o,ca sunt asa usor influentabila si,desi nu cred,daca ar fi o zi posomorata,as fi indispusa toata ziua-)))...da,stiu,sunt putin paranoica!-)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Vania,
    daca e 8, atunci va fi o zi minunata si în orasul tau si în al meu :))

    RăspundețiȘtergere