luni, 22 martie 2010

Der Hausmeister

Astazi în drum spre casa, a trebuit sa ocolim un cartier întreg "Alarma: bomba" a devenit ceva obisnuit în ultimii 40 de ani, pentru locuitorii Germaniei. Mai totdeauna când se sapa la adâncime, se descopera resturi din timpul bombardamentului celui de-al II-lea razboi mondial. În mod civilizat, zona este imediat evacuata si circulatia deviata. Nimeni nu se mira si exercitiul este deja rutina.
În panica intra doar noii veniti, asa cum am fost noi, acum 10 ani. Locuiam într-o casa cu mai multe apartamente. Eu eram la serviciu si fetitele tocmai se întorsesera de la scoala când vizavi s-a dat alarma. Pe strada se anunta la megafon si un politist suna la fiecare usa, ordonând parasirea imediata a locuintelor. Fetele m-au sunat îngrozite. Si pentru mine situatia era total noua si cu greu am priceput ce-mi rapotreaza. "Mami, ce ne facem?!" Mi-am stapânit socul si cu voce calma am încercat sa le linistesc. Pentru ca ploua, am propus sa mearga la magazinul de mobila din apropiere, în raionul amenajat pentru copii. În panica produsa, fetele au tras usa, fara a avea cheie la ele...Au plecat cu alti câtiva vecini si dupa câteva ore, când zona a fost declarata "în afara pericolului" toata lumea s-a reîntors în apartamente. Portarul/omul de servici, aici numit "der Hausmeister" a gasit fetele cu lacrimi în ochi, în fata usii închise. A scos un card de plastic din buzunar si în doua minute si trei miscari, a deschis fetelor usa. Acestea au multumit dar bucuria a luat treptat locul nesigurantei...Este edevarat ca aveam o broasca ieftina, dar daca asa usor se deschide o usa, atunci oricine poate intra la noi?! Multumim lui Dumnezeu, nu s-a întâmplat niciodata! Acesta a fost însa momentul când o noua scuza a fost inventata. De câte ori gasesc ceva sticat sau deranjat (o farfurie sparta, firimituri necuratate, etc.)si nici una, nici alta nu se recunoaste vinovata, singura explicatie ramasa este "der Hausmeister ist schuld!" Hausmeisterul a facut toate prostioarele la noi în casa!
De câtiva ani locuim în casa noastra, fetele sunt mari...nu avem portar dar cazuri neelucidate la care singurul raspuns posibil este "Hausmeisterul este de vina!" sunt frecvente înca si azi! Si fetele îsi dau coate "Ce bine ca mama are simtul umorului!"

8 comentarii:

  1. Bun Hausmeister asta! Ai putea sa-l patentezi! ;)
    Simpatica poveste.

    RăspundețiȘtergere
  2. Calator,
    hm, crezi ca ar merge sa patentez?!Unde sa gasesc copii smecheri care nu-si recunosc imediat greselile? mai exista si în alte familii oare?! :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Si noi am fi avut nevoie vineri seara de un Hausmeister ce deschide usa cu cardul! Am ramas pe-afara caci nu se mai deschidea usa. Am chemat pe Schlosser si a lucrat mai bine de o ora ca sa faca treaba finut fara sa distruga nimic, decat pe insasi broasca stricata....

    RăspundețiȘtergere
  4. Ceska777,
    îmi pare rau! daca usa era încuiata atunci doar un Schlüssel Fritz poate s-o mai deschuie...si "distractia" costa peste 50€ :(

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine ca aveti pe cine da vina! Eu dau vina pe Marta. Ce rea sunt, nu-i asa!? Glumesc... eu fac toate relele aici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Carmen, noi i-am dat 10,-eur Trinkgeld si factura o plateste Vermieter :-)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Bun târg! Dar sper sa nu mai aveti nici voi, nici noi nevoie de asemenea ajutor! Pupicuri :)

    RăspundețiȘtergere