miercuri, 31 martie 2010

Poezia este dimensiunea cea mai curată pe care orice fiinţă umană o are.


Fără mine nu se poate, dovadă că sunt.
Fără mine nu s-a putut;
dovada e că m-am tras din mine însumi
adică din acel mine care-a fost.

Eu sunt cel care nu se poate fără de el.
Eu sunt cel care nu s-a putut fără de el.
Eu sunt cel care a dat mărturie
pentru existenţa lui Dumnezeu.

Eu sunt cel care am dat mărturie
de nonexistenţa lui Dumnezeu, pentru că
eu l-am făcut pe Dumnezeu vizibil.

Eu sunt făcut de Dumnezeu, pentru că
eu l-am făcut pe Dumnezeu.

Eu nu sunt nici bun nici rău
ci sunt, pur şi simplu.

Eu sunt cuvântul "sunt"
Eu sunt urechea care aude cuvîntul "sunt"
Eu sunt spiritul care înţelege cuvîntul "sunt"

Eu sunt trupul absurd al lui "sunt"
şi literele lui.
Eu sunt locul în care există "sunt"
şi patul lui, în care doarme.


Nichita Stanescu ar fi serbat astazi 77 de ani!

12 comentarii:

  1. " ... apoi s-a intamplat ..." s-a intamplat ca El sa ia asupra Lui pacatele noastre si sa moara pentru ca noi sa traim.
    iar daca ne-am obisnuit sa tot gresim iar altii sa plateasca pentru noi, macar sa ne recunoastem vina si sa zicem "Doamne, iti multumesc!"

    sa fiti binecuvantati

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne, îti multumesc!

    Fly, foarte frumos comentariul tau.

    RăspundețiȘtergere
  3. Giulia,
    ma bucur ca îti place :)
    Mie îmi place totul la N.Stanescu

    RăspundețiȘtergere
  4. Carmen, il iubesc asa de mult pe Nichita Stanescu...
    Eram in liceu cand am inceput sa scriu un eseu in versuri dedicat lui...
    Sper sa-ti faca placere urmatoarele ganduri ale mele, de-atunci...

    Nichita mi-a vorbit

    ca trebuia sa fie el

    ca nu putea sa nu fie el

    ca soarta sortzii l-a sortit

    sa fie el

    cel care

    voind sa fie el

    neputand sa nu fie el

    A FOST EL.

    El a fost eu

    eu am fost tu

    si penele de pe aripile

    ingerului preabun

    si preaindurator

    s-au transformat in

    stana de lemn....

    lemn de cruce

    lemn de sange

    ....si pata de sange

    incepu sa VORBEASCA:

    CU CUVINTE FARA NECUVINTE

    CU SANGE FARA DE MOARTE

    CU MINE FARA DE TINE...

    CU UN SARUT PE TALPA PICIORULUI

    UNUI INGER CARE A VENIT

    ASEARA LA MINE

    SI MI-A SPUS:

    "Eu il cunosc pe Nichita!"

    Ce inger increzut si fara de aripi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Dumnezeu a raspuns lui Moise: "Eu sunt Cel ce sunt." Apoi i-a zis: "Asa sa spui fiilor lui Israel: "Cel ce este" m-a trimis la voi" Iesirea 3.14
    Intelegea Nichita mai mult decat noi?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ana Tartoras,
    esti grozava! Ma bucur ca mi-ai permis citirea acestor emotionante versuri!
    Te îmbratisez!

    RăspundețiȘtergere
  7. Donca,
    asa este cu siguranta! Nichita poetul, Nichita filozoful, Nichita e mai presus de cuvinte...
    Frumoase citatele tale, multumesc Donca.

    RăspundețiȘtergere
  8. VA APRECIEZ DOAMNA CARMEN , PENTRU CA PROMOVATI CULTURA !
    POETUL NICHITA STANESCU SE DEFINEA CITEZ : ,, EU NU SUNT NIMIC ALTCEVA , DECAT O PATA DE SANGE , CARE VORBESTE ! ''
    POETUL NICHITA STANESCU ESTE CA O INSIGNA , PENTRU JUDETUL PRAHOVA !
    STATUIA CU BUSTUL POETULUI NICHITA STANESCU DIN CENTRUL PLOIESTULUI REPREZINTA EDIFICIUL CULTURAL SI SPIRITUAL NATIONAL PESTE OCEANELE TARII !
    VA UREZ MULTA SANATATE, NOROC IN PROIECTELE DE VIITOR !
    CU RESPECT SI STIMA !
    Alexandra Vasilescu

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga Alexandra,
    multumesc pentru frumoasele gânduri si urari.
    Te mai atept cu drag :)
    Sanatate si numai bucurii si tie!
    Un start bun în saptamâna care tocmai a demarat!

    RăspundețiȘtergere
  10. frumoasa pagina... aici chiar ai ce vedea

    RăspundețiȘtergere
  11. Hey! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick
    shout out and say I genuinely enjoy reading through your blog posts.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the same
    topics? Thanks for your time!

    RăspundețiȘtergere