duminică, 28 martie 2010

"Lalelele sunt ca oamenii. Singure - sunt frumoase, mai multe laolalta - sunt minunate"

Acesta este motto-ul expozitiei de lalele din Gradina Botanica.
Astazi nu numai ca a fost frig si a plouat în reprize dese, dar am mai si pierdut o ora prin trecerea la Ora oficiala de vara!
Pe la ora amiezii ne-am propus sa vizitam Gradina Botanica, unde s-a deschis de câteva zile o expoziti a florilor de primavara si chiar s-a anuntat si o expozitie de fluturi exotici vii, în Casa Tropicala. Si buna idee am avut!
Parada florilor, culorilor si parfumurilor ne-a bucurat sufletul si ochiul. Oriunde am privit, am fost încântati cât de minunata poate fi NATURA. Incredibil ce frumuseti poate creea! Primule uriase, lalele Papagal, narcise si flori de nu-ma-uita, aranjamente florale la nivel de mare arta, decoratiuni pe care le porti pe retina ochiului si în memorie zile întregi, poate chiar saptamâni.
Apogeul încântarii este însa atins în momentul în care pasesti în Casa Tropicala. Sutele de fluturi ce zboara de jur împrejurul tau, îti creeaza impresia ca te-ai desprins de lumea reala, esti pe un tarâm de povesti, unde oamenii convietuiesc natural si în deplina armonie cu fluturii si plantele. Nu exista nici un risc, nici o primejdie, totul e doar bucurie! Minunat!
A trebuit sa ma asej pe marginea bazinului pentru a savura pe deplin fantasticul sentiment! Fluturii zboara fara teama, aproape ciocnindu-se cu tine si când au chef, pur si simplu fac un popas pe umarul tau. Culorile si marimea fluturilor sunt de-a dreptul impresionante, gândul te poate duce la studioul de filmare Avatar, aici însa nimic nu e science fiction! Totul este realitate pura si dulce!
Dar ce m-a impresionat mai mult si mai placut, este faptul ca Gradina Botanica a fost plina! Tineri îndragostiti, parinti cu copii mici, bunici si adolescenti, handicapati în carucioare, bebelusi în rucsac, doamne însotite de catelusi zgribuliti, parca întregul oras si-a dat întâlnire duminica aceasta în oaza de frumusete. Si pe fetele tuturor s-a putut citi multumirea sufleteasca si bucuria ca indiferent cât de cruda este primavara cu noi, am reusit totusi sa petrecem o zi minunata!

4 comentarii:

  1. O ce minunat!Multumim pentru cele scrise si filmulet!Face bine la inceput de saptamina!
    O saptamina reusita!

    RăspundețiȘtergere
  2. cnd eram in Iasi mergeam mereu la Gradina Botanica.in fiecare anotimp erau expozitii cu flori de sezon.Tare frumos!!
    Mi-am adus aminte de tinerete si mi-am bucurat ochii!-) Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mariana,
    ma bucur ca ti-a placut. Multumesc ca ma citesti :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Oana,
    am auzit ca Gradina Botanica din Iasi este cea mai veche si mai frumoasa din România. Poate cândva voi ajunge si eu sa o vizitez. Ma bucur daca am provocat amintiri placute :)

    RăspundețiȘtergere